Tisdag-Onsdag.

TISDAG
Igår satt jag inte vid datorn på hela dagen så jag tänkte berätta lite nu vad jag hittade på.

Jag hade ett möte på arbetsförmedlingen kl. 13 för att uppdatera min handlingsplan.
Sen skalade jag potatis och morötter för att mamma skulle göra smörkokt torsk till middag :D MUMS!

Efter maten gick jag ut i snöovädret :P för att ta mig hem till min fina vän Lydia som var hemma från Kalmar där hon nu pluggar! Hade inte sett henne sen bröllopet i oktober! Så det var en go kram man fick när man kom dit! (efter jag hade borstat bort snögubben som jag blev när jag var ute i vädret!)

Vi myste hela kvällen! Vi spelade Rummikub med hennes syster Sara, och sedan Skip-Bo och då var deras mamma med också! Under tiden åt vi deras goda julgodis som de hade bakat tidigare på dagen!
Sedan blev det lite fika till Äntligen hemma - julspecial (antar jag att det var!)
Sen knallade jag hem.
Kollade på film, Surviving Christmas och Saints and Soldiers. Båda filmerna var bra men Saints and Soldiers var snäppet bättre! Krigsfilm precis som jag gillar den! Snygg/söt kille i filmen med! Corbin Allred! :) (inringad på bilden) Men jag gillar inte slutet! Det var inte det man trodde att det skulle vara!



ONSDAG
Ätit rester av kladdkaka till frukost,
slagit in paket till alla,
ätit juleskum,
kollat platsbanken,
ätit juleskum,
skottat snö,
kittlat mamma,
ätit juleskum,
pussat på mamma,
dukat bordet till middagen,
ätit mig tjock på julmat,
suttit här vid datorn och ätit juleskum,
ätit choklad fråm MIN alladin-ask!
Det stora JULBADET/DUSCHEN! (snart!)
plocka undan på rummet (senare)
sen film tills jag somnar!
Så man kan nog sammanfatta min dag till JULESKUM :D (men det är ju så himla gott!)


Imorgon bär det av mot Jönköping till morbror där vi kommer att fira julafton med hela mammas släkt, ja till och med moster Helena i Schweiz kommer att vara med oss genom SKYPE! :D Härligt!

Så vi får se om jag uppdaterar här imorgon, datorn är ju med mig imorgon men det kanske inte är så intressant! Vi får se! För paketen kan ju faktiskt ta över uppmärksamheten en del!

Men bara för säkerhets skull så önskar jag er en GOD JUL nu istället! :)

Puss från JULESKUM LOTTA!

Kommentera här: