Minisemester i Halmstad.

En och en halv vecka utan internet! Jag tror att det är något slags rekord för min del :P haha..


Men nu är jag iaf tillbaka från en underbar semester med tha family i det SOLIGA och VARMA Halmstad <3

Midsommarhelgen var rolig! Lite regnig men vi höll humöret uppe och dukade långbord under tak på altanen till faster Lena och Björns villavagn :) och vi grillade under parasoll i ösregn.. efter det kom regnbågen :) <3
Det kom även en liten hagelskur sisådär klockan 11 på midsommardagens morgon och väckte mig av allt dönande på husvagnstaket :P aja, lever man hugvagnsliv så gör man :P
Jag smakade på mammas snaps! (uh, det var inte gott! :P)
Vi åt massa god mat!
Och helgen gick fort!

Kvar efter helgen stannade jag och mamma, vi fick på söndagen också sällskap av farmor och farfar :)
De andra fick åka hem och jobba! :P

På måndagen åkte mamma, jag och farmor in till stan och kollade rean på Cassels :)
Jag hittade 5 linnen (3 svarta, 1 grått o 1 vitt) och ett par jeansshorts, <----- my new love!
Jeansshortsen sitter som en smäck! :) I like alot!

På tisdagen och onsdagen låg vi på playan och mådde gått!

På torsdagen tog jag och mamma en loppisrunda men vi hittade inget av intresse.
Vi tog även en tripp förbi Lagerhaus där jag köpte mig två stora svarta temuggar och en grön mysig pläd :) Så nu ska jag allt mysa till det på kalla sommarkvällar och även till hösten sen :)

På fredagen kom min bror och väckte oss på morgonen vid halv 9. Han hade tagit sin motorcykel ner efter sitt nattskift så han spenderade dagen med att sova i solen och äta mammas goda mat!
Vi andra (mamma, jag, farmor och farfar) tog en tur till Golfrestaurangen i Ringenäs och åt lunch, gott!
Sedan upp till Galgberget, Hallandsgården för att kolla på hantverk och skådespel m.m, sedan en sväng till affären och sen hem igen.

Senare på kvällen kom pappa, Lena, Björn, Coffan och Jakob ner.
Och värmen stannade kvar på kvällen :)

Lördag = After Beach premiär för iår...
Efter en hemsk cykeltur till Tylösand kom inte bandet vi trodde, så vi cyklade hem igen.. Och hemfärden går inte att beskriva i smärtgrad! Värmeslag fick man med! Svimfärdig!
Mysig kväll dock!

Söndag... vaknade av allt tjat, "Nu ska vi åka till Sjukhuset Lotta, klä på dig nu!"
1,5 timmes väntan på doktorn.. Smärta! GRÅT! och MER SMÄRTA!!! Aldrig mer, tack!
Förbättring nu, som tur är, men går nu på antibiotika!
Senare på kvällen blev det avfärd hem, såg en av de vackraste solnedgångarna på länge!
ZORRO hade satt sitt märke på himeln! :D hah.

Nej, nu säger jag godnatt!
Det börjar ljusa nu igen folk! :)

Puss

Kommentera här: